"Svar" på kommentar

Igår fick jag en kommentar som jag har gått och tänkt på mest hela dagen, och jag kände för att ta upp detta i ett inlägg. Denna person frågade, på ett ganska klantigt sätt enligt mig, om jag var "lebb"(som den uttryckte sig, alltså lesbisk).
För det första undrar jag, OM jag hade nu hade varit det (jag säger INTE att jag är det), hade det då haft någon betydelse? Vad hade det spelat för roll?
Denna personen skrev även att "det verkade lite så", men HUR i hela friden kan man märka det på en fotoblogg? Det är väl ingenting som synns utanpå, eller märks på vad personen har på sig eller gör på dagarna? Det vet man bara själv, tills man berättar för någon. Och vad jag vet känner jag inte den här personen (hoppas jag), så den har ingen som helst möjlighet att själv avgöra vad jag har för sexuell läggning, och den har inget med det att göra heller för den delen.
Såklart var det här en anonym kommentar, och det är någonting jag verkligen tycker är otroligt fegt. Om man undrar någon sånt här (inte för att jag förstår vad den personen har med det och göra ändå) tycker jag att man i alla fall kan skriva ett namn eller/och mailadress så jag kan svara privat. Men somsagt tycker jag fortfarande inte att ni har något med det att göra.
Jag skulle ljugit om jag sa att jag inte tog åt mig ett dugg av denna kommentar, eller att jag inte brydde mig, för det gjorde jag. Jag blev faktiskt lite kränkt, men mest arg. Så snälla, snälla ni, tänk er för innan ni skickar en kommentar och stå för vad ni tycker och skriv namn. Annars kan ni hålla er ifrån kommentarsfälten!
PS. Jag blir såklart fortfarande lika underbart glad för era gulliga, snälla och uppmuntrande kommentarer! Puss♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :( insåg hur dumt det va av mig att skriva så, du hatar mig säkert, jag kan säga att jag är absolut ingen du känner, jag va hemma och fundera på en massa saker, så jag vill säga förlåt, förlåt mig det va dumt, klantigt och väldigt elakt!!! :(

Jag vill helst vara anonym helt tyvärr!! :/

Du tar jätte fina bilder, och det menar jag!!!!!!

Hoppas du förlåter mig, jag blev så ledsen efter när jag insåg hur dumt det låter och det va bara så dumt, det har inte jag med att göra!!!

Förlåt mig återigen!!

2012-06-07 @ 19:51:32
Postat av: Magnus

Makalöst bra skrivet Maja! Världen behöver både folk som vågar stå för sina åsikter, bemöta orättvisor och folk som vågar erkänna när man gått över gränsen! Att våga be om ursäkt är starkt!

/Magnus

2012-06-07 @ 21:56:12
Postat av: Lisa

Hej! Jag läste ditt svar och tyckte det var så jäkla bra! ..fram till "jag blev faktiskt lite kränkt". På något sätt går du ju emot lite vad du skrivit tidigare, där du säger att det inte hade haft betydelse om du nu skulle varit lesbisk. Jag har fått den frågan många gånger (och än så länge är jag inte lesbsik ;) ),då vet jag i och för sig vem det är, men jag förstår inte varför man ska bli kränkt. Tycker du att det är något nedvärderande att vara homosexuell? Jag vill absolut inte göra värsta påhoppet, och tycker fortfarande att det första du skrev var bra, även fast det inte i min lilla hjärna stämde ihop med det du skrev efteråt. Och du är fantastisk på att fota, supercool tjej! Blir jätteglad om du svarar för då kanske jag kan förstå hur andra tänker också :)

Svar: Hej Lisa! Tack för din kommentar! Du har HELT rätt, jag tycker verkligen inte att det är något fel med att vara homosexuell, jag blev mer arg över sättet som frågan ställdes på och då uttryckte jag mig fel helt enkelt. Tack för att du skrev, jag hör själv att det lät konstigt att jag skrev att jag blev kränkt nu när du sa det! :/
Maja Jonsson

2012-06-25 @ 11:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0