Filminspelning

Hörrni, vet ni vad jag har gjort idag? Jag har varit med som statist i en långfilm som spelas in här i stan! Spelade en tjej som låg i en sjukhussäng, jag hade nämnligen ramlat på snowboard (och brytit benet) ... Det var så himla häftigt att se alltihop runt omkring, bara när de ropade ut i sina walkietalkies: TYSTNAD TAGNING! Och alla människor, så himla mycket folk som hjälper till med massor av olika saker som man inte ens tänkte på fanns.
Verkligen coolt att se hur det egentligen går till när en film spelas in (speciellt efter som jag är väldigt intresserad av media), hur allt ser ut utanför det man sedan ser på bioduken.  
 
--bildlöst inlägg--
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh, min dröm typ är att bli regissör, har du bilder? berätta mer?, hur fick du rollen?, hur fick du reda på att det var här?, allt vill jag veta :D heheh <3

Och, jag tycker din blogg är jättebra, fina bilder och du verkar (om man kan säga så) som en fin person :D <3

Svar: Heej Emelie och tack för din kommentar! Filmen heter HallåHallå och regisseras av Maria Blom! Det var sååå häftigt att vara med och se allting. Jag önskar att jag kunde berätta ALLT- men tyvärr är det mycket som är topphemligt... Till frågan om hur jag fick rollen: Mamma och Pappa känner en tjej som är med och spelar in filmen, och så en dag skrev hon på facebook att de sökte statister. Just den dagen kunde inte jag vara med, men nu några veckor senare fick jag ett sms av henne där hon frågade om jag ville vara med :) Just den gången var det lite för att jag hade dreads, men såklart också för att jag hade hört av mig som intresserad tidigare. Mitt tips till dig är att försöka hitta någon som håller på med film, släng iväg ett mail eller så och bara säg att du är jätteintresserad av film och skulle tycka att det vore kul att vara med någon gång! Det är alltid bra att skaffa sig kontakter. Sen vill jag säga att du ska aldrig ge upp om du verkligen vill! TACK för din fina kommentar:) <3 Kram!
Maja Jonsson

2012-11-27 @ 16:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0