Chokladbollar

Tjena mors! Jag har ägnat den sista halvtimmen/timmen till att baka chokladbollar:) Gott och kladdigt blev det!
Här kommer receptet:
Ingredienser:
150 gram rumsvarmt smör
2 deciliter strösocker
3 matskedar kakao
1 1/2 tesked vaniljsocker
2 matskedar kaffe eller vatten
4 1/2 deciliter havregryn

Ca 1 1/2 deciliter pärlsocker, kokosflingor eller karamellströssel som "garnering"

Gör så här:

1. Rör ihop smör och socker och blanda i resten av ingresienserna.

2. Knåda ihop smeten och rulla till små bollar som du sedan rullar i din "garnering" (eller vad det heter:))



(det ser inte gott ut på denna bild;))



Strössel




Det blev ungefär 26st:)
Suuuupergoda!




Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag GLÖMDE ta en innan jag åkte till jobbet! Ät inte upp alla! Jag vill ha, ha, ha, ha flera stycken!

2011-01-13 @ 22:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0