Fototips- En liten hemmastudio

Tjofräs! Jag tänkte visa er hur man kan göra en liten "hemmastudio" för att fota t.ex produkter, smycken eller annat. Det är hur enkelt som helst, det ni behöver är:
 
  • En Kamera
  • En bra lampa (typ en skrivbordslampa) 
  • Ett eller två vita papper
  • En glasskiva (inget måste...)
  • Gärna en extern blixt, det går utan men det blir bättre med ;)

Jag satte på blixten på kameran och riktade den rakt upp i taget, såhär:
 
Sedan ställde jag in vitbalansen på kameran på BLIXT, om man bara har en glödlampa är det lätt att det blir gulaktiga bilder och då ställer man helt enkelt in den på GLÖDLAMPA! (det funkar inte om man fotar i autoläget, för då ställer den in sig själv) 
 
Efter detta så la jag en glasskiva (från en tavla) på mitt skrivbord, och över det la jag ett papper som även låg mot väggen, såhär: (yupp, det ligger en teckning under som jag glömde ta bort :P) 
 
Och sen, så var det bara att plåta! :) 
 
Dessa bilder är lite redigerade, men inte alls mycket! Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0