Urkult 2012

Okej, jag ska försöka berätta lite så gott jag kan. Urkult är en festival i Näsåker utanför Sollefteå med världsmusik. Det kommer så mycket olika människor med olika stilar, och man kan verkligen vara sig själv utan att någon kommer och påpekar! Man ser väldigt många i dreadlocks, så jag känner mig hemma (hehe). Man går runt på det fina festivalområdet och njuter av musik, men även av publiken. Man kan gå runt på marknaden, på loppisar, gå på yoga eller andra kurser! I år var Laleh där, och hon var som en ängel. Jag skrattade, grät, blev imponerad och njöt, allt på en och en halv timme. Sista kvällen/natten var det ett band som hette transglobal underground som spelade. Det var så sjukt härlig musik och jag dansade i nästan två timmar i gummistövlar, tillsammans med andra glada och härliga urkultare. Festivalen kunde inte ha avslutats på ett bättre sätt. Somnade med ett leende på läpparna även den kvällen :) Nedräkningen har börjat till nästa års festival... 357 dagar kvar! Jihaaa :D Bjuder på ett litet collage med bilder från helgen, jag har fler så det kommer komma upp lite då och då. 
 
Ps. Skulle ni vara intresserade av att jag tipsade om lite låtar som vi hörde under festivalen? Skriv en kommentar isåfall! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Härliga bilder, sköna minnen!;) Tack för en underbar helg!:) Jag lyssnar gärna in de låtar DU fastnade för på årets Urkult!:) (...kul att du kör en blogg - du gör det bra!) /Peace/one of The M&M's...

2012-08-10 @ 09:40:10
Postat av: Lovisa

Jaaa tipsa om låtar :D

2012-08-11 @ 15:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0