- - -

Nu är jag hemkommen från en skoldag. Första dagen i veckan är avklarad, och nu är det bara att gasa på resten av dagarna! Sista lektionen gör så att måndagen blir rätt bra ändå, veckans bildlektion. Men det är något jag funderar över, och inte riktigt kan släppa. Jo, t.ex. matte och no har vi nästan varje dag, men bild, det har vi bara 1h i veckan! Förstår ni, 1h i VECKAN! Man hinner inte mycket på den tiden när det gäller ett estetiskt ämne...  Min familj har hört detta tusen gånger, men jag förstår inte hur mycket alla än försöker förklara.
 
Jag säger inte att man inte ska ha teoretiska ämnen, för jag förstår mycket väl att det är väldigt viktigt och användbart. Jag menar bara att för mig (och för många fler) ÄR de estetiska ämnena som bild, slöjd, drama och musik minst lika viktiga, och vi får då inte chansen att utöva dem så mycket som vi vill. Det är som att det estetiska inte är lika mycket värt som det teoretiska, och det stör mig. Alla borde få tid att göra det man är intresserad av och vill utveckla mer, oavsett vad det handlar om. 
 
Nej nu ska jag sluta skriva snart, men jag behöver bara säga det här väldigt ofta, för det är en sak som jag verkligen tycker är riktigt kasst rent ut sagt! Bilden här nedanför är en bild som jag älskar. Den visar precis hur jag tänker. Vilken hjärnhalva tror ni är mest utvecklad på lilla mig? :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller med till 100% de ämnena är minst lika viktiga som svenska so matte och No.

Svar: Härligt att någon har samma åsikt som jag! :) Får försöka göra nåt åt det! ;)
Maja Jonsson

2012-09-12 @ 18:51:03
URL: http://soapbubbles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0